Waitscreenloader
mijn.gate1 - Profiteer van extra voordeel Toon
plan je reis
Better deals

Bestemming

van
naar
terugvlucht van
naar

Reisdata

Vertrekdatum
Retourdatum
 

Personen

Volw. (12+) Kind. (2-11jr) Baby's (<2 jr)
uitgebreide zoekopties
zoek en boek

klantenservice

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Formuleer uw vraag in het zoekveld of klik op een van de categorie├źn. Indien u uw antwoord niet terugvindt kunt u ons berichten. Kijk onder het categorie 'Contact' voor de mogelijkheden.

kies een categorie

Wijzigen of annuleren
Lijndienstvlucht
 
Het wijzigen van een lijndienstvlucht is niet altijd toegestaan door de luchtvaartmaatschappij. Indien zij wijzingen toestaan, zitten hier altijd kosten aan verbonden. De wijzingskosten die de luchtvaartmaatschappij berekent, zijn afhankelijk van de tariefvoorwaarden die bij het geboekte vliegticket horen. Daarnaast berekent Gate1.nl €45,- administratiekosten per ticket voor het doorvoeren van een wijziging.
 
Het annuleren van een lijndienstvlucht is altijd mogelijk, echter is dit nooit kosteloos. De kosten die de luchtvaartmaatschappij hanteert voor het annuleren van een boeking zijn afhankelijk van de gestelde tariefvoorwaarden van het vliegticket. Naast de kosten die de luchtvaartmaatschappij hanteert, berekent Gate1.nl €45,- administratiekosten per ticket voor het annuleren van een boeking. Voordat een boeking definitief geannuleerd wordt, dienen wij wegens veiligheidsredenen tevens een schiftelijk akkoord te ontvangen van de hoofdboeker.

Indien u een lijndienstvlucht wilt wijzigen of annuleren, kunt u contact opnemen met Gate1.nl via het contactformulier.


Lowcost vlucht
 
Het wijzigen van een lowcost vlucht gaat altijd via de eigen voorwaarden van de lowcostmaatschappij. Met deze reden is er ook geen vaste procedure te noemen met betrekking tot het wijzigen van een lowcost vlucht.  U dient eventuele wijzigingen altijd rechstreekt te melden bij de desbetreffende lowcostmaatschappij, die u vervolgens de voorwaarden en mogelijk bijbehorende kosten kunnen doorgeven. De luchtvaartmaatschappij stellen in de meeste gevallen een aantal veiligheidsvragen in verband met de privacy van de boeker. Deze vragen kunnen betrekking hebben op de algemene gegevens van Gate1.nl, zoals weergegeven op uw boekingsbevestiging. Wij adviseren daarom deze altijd bij de hand te houden tijdens het bellen met een lowcostmaatschappij.
 
Het  annuleren van een lowcost vlucht is altijd mogelijk, echter is dit nooit kosteloos. De kosten die de lowcostmaatschappij hanteert voor het annuleren van een boeking zijn afhankelijk van het geboekte vliegticket. In de meeste gevallen bedragen de kosten 100% van de ticketprijs en is er geen restitutie mogelijk. Echter zijn er altijd uitzonderingen. Voor het annuleren van uw lowcost vlucht kunt u rechtstreeks contact opnemen met de desbetreffende lowcostmaatschappij, die u de juiste voorwaarden en mogelijke kosten kunnen doorgeven. Voordat een boeking definitief geannuleerd wordt, dienen wij wegens veiligheidsredenen tevens een schiftelijk akkoord te ontvangen van de hoofdboeker.

De luchtvaartmaatschappij stellen in de meeste gevallen een aantal veiligheidsvragen in verband met de privacy van de boeker. Deze vragen kunnen betrekking hebben op de algemene gegevens van Gate1.nl, zoals weergegeven op uw boekingsbevestiging. Wij adviseren daarom deze altijd bij de hand te houden tijdens het bellen met een lowcost airline.
 
Indien u een vragen heeft over het wijzigen of annuleren van uw lowcost vlucht, kunt u contact opnemen met Gate1.nl via het contactformulier.



Naam verkeerd?
 
Het is van groot belang dat de namen van alle passagiers correct vermeld staan op de boekingsbevestiging / e-tickets. De ingevulde passagiersnamen moeten exact overeenkomen met de namen zoals vermeld in paspoort.
 
Een verkeerde naam kan voor aanzienlijke problemen zorgen tijdens de reis. Dit geldt met name voor een naamsfout op het vliegticket, maar ook bij hotelboekingen zijn correcte namen vereist. In geval u  met een vliegticket reist waarin de naam niet correct wordt vermeld volgens paspoort, kan dit tot gevolg hebben dat de luchtvaartmaatschappij u het vervoer weigert.

Wanneer na het boeken van vliegtickets, huurauto of hotelovernachting geconstateerd wordt dat er een verkeerde naam opgegeven is, moet dit direct,  doorgegeven worden aan het contactcenter van Gate1.nl middels de contactvorm die u heeft gekozen tijdens het maken van de boeking. (Contact middels e-mail of telefoon).
 
Vervolgens zal er contact worden opgenomen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij, autoverhuurder of het hotel om de wijzigingsvoorwaarden op te vragen. Het kan namelijk voorkomen dat een aanbieder wijzigingen niet toestaat en/of er kosten aan verbonden zitten. Het is daarom altijd noodzakelijk deze voorwaarden na te laten vragen bij de desbetreffende luchtvaart-maatschappij, autoverhuurder of het hotel voor aanvang van uw reis.  Indien u de naam niet laat aanpassen, kan het zijn dat u wordt geweigerd op uw vlucht, bij het ophalen van uw huurauto of het inchecken in uw accommodatie.


 

 
Online inchecken
Paspoort & Visa
Inchecken
Tickets
Gezondheid
Veiligheid
Informatie

vul hier uw zoekterm of vraag in

zoek en boek
 
uw e-mail
uw naam
uw vraag
versturen
annuleer
Klik om actuele tarieven op te halen

v.a. ${p}

van ${depN}
naar ${desN}
Vertrek ${depD}, retour ${retD}

v.a. ${p}

van ${depN}
naar ${desN}
Vertrek ${depD}
${content}

een moment geduld aub...

We verwerken uw aanvraag...
${row1}
${row2}